18 Mart 2006

Fesleğenli Düğümler  

8 Yorum var


Ay başı itibariyle taşınacağımız için ev karma karışık ve bu karmaşa beni inanılmaz derecede rahatsız ediyor artık. Hergün bölüm bölüm eşyaları paketlediğim için ev kutularla dolmaya başladı. Hem yeni bir eve taşınacağım için mutluyum hemde bu evimi sevdiğim içinde biraz hüzünlüyüm. Bugün yine tek başıma eşyaları toplarken sıkıntımı geçirmenin en iyi yönteminin hamurla uğraşmak olduğunu düşündüm ve mutfağa attım kendimi. Yemek kitaplarımı karıştırdım ve Pazar sabah kahvaltıda da yiyebileceğimiz bu minik ekmeklerin tarifini buldum. Fesleğeni çok seviyorum ve hemen hemen bütün yemeklerde kullanıyorum. Özellikle pizza hamuruna fesleğen koyduğum için hamura çok yakıştığını da biliyordum ve bu tarifi denemeye karar verdim. İyikide denemişim, hem hamurla uğraşırken tüm sıkıntılarım uçup gitti hemde inanılmaz yumuşak, mis gibi kokan pamuk gibi minik ekmeklerim oldu. Şimdiden yarısı bitti bile umarım sabah kahvaltısına kalır :)

Hamurun içersinde ayrıca ricotta peyniri var. Ricotta peyniri bulamazsanız lor peyniri kullanabilirsiniz. Peynir ekmeğin yumuşacık olmasını sağlıyor ve lezzetini arttırıyor.

Bardak ölçüsü Amerikan cup ölçüsüdür.

Malzemeler

  • 4 Yemek kaşığı Ricotta peyniri
  • 1 bardak su
  • 4 bardak un
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 2 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı aktif kuru maya
  • 1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

  • Hazırlanışı

    1. Unu bir kaba boşaltın ve içine ricotta peynirini, sütü, şekeri, tuzu, kuru mayayı, tereyağını ve fesleğeni karıştırın. En son suyu yavaş yavaş ilave ederek, kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde edin. Hamur elinize biraz yapışabilir ama sakın fazla un koymayın ölçüsü tam geliyor.
    2. Hamuru yaklaşık 1 saat dinlendirin.
    3. Kabaran hamuru tekrar yoğurup havasını alın ve yaklaşık 12 veya 14 adet minik parçaya ayırın.

    4. Her minik hamuru zeytinyağ ile biraz yağlayıp minik seffaf folyolara sarıp yine yaklaşık 1 -1.5 saat hacmi iki katına çıkana kadar mayalanmasını bekleyin.
    5. Hamurlari minik düğümler halinde hazırlayıp tepsiye dizin ve tekrar 30 dk. dinlendirin.
    6. Yumurtanın sarısını 1 yemek kaşığı su ile sulandırıp minik düğümlerin üzerine sürün. İnceden ısıtılmış 210 derece (425F) fırında 15 - 18 dakika hamurlar altın rengini alana kadar pişirin.

    Afiyet olsun.

    8 Yorum var: to “ Fesleğenli Düğümler


    • 3/19/2006 7:51 ÖÖ  

      Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.


    • 3/19/2006 8:34 ÖÖ  

      Alev'cim Feslehen kelimesini görünce hemen dikkatimi cekti tarifin. Bende cok severim ne balkonumdan nede bahcemden eksik olur Feslehen. Ellerine saglik, resimlere uzanip bir tane almamak icin kendimi zor tuttum :) Cok tesekkürler tarif icin. Yeni evinde simdiden hayirli ugurlu olsun canim.
      Sevgilerimle


    • 3/19/2006 1:44 ÖS  

      Alev cok guzel gorunuyor, feslegen denememistim, genelde ben keten tohumu, anason kullandim.
      eline saglik.

      zeynep


    • 3/20/2006 7:41 ÖÖ  

      Bengisu, Ozgul, Zeynep, yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Mutlaka deneyin derim, biz gercekten cok begendik.


    • 3/20/2006 12:32 ÖS  

      feslegen harika bir bitki kokusuna hayranim.. cok guzel duruyorlar,ellerinize saglik


    • 5/10/2006 9:05 ÖÖ  

      bu ekmekleri gordugumden beri takili kaldim..kismetse feslegen edinip hemen deniycem ..blogun zeki ve canayakin sahibine bu paylasim icin tesekkurler.ayrica ekmekleri yapinca fikrimi yazicam


    • 5/10/2006 9:56 ÖÖ  

      Arkadaslar
      Yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Yaptiktan sonrada fikirlerinizi belirtirseniz sevirim.

      Sevgiyle kalin

      Alev


    • 5/14/2006 7:12 ÖS  

      denedim ve sonuc mukemmel ben beyaz un yiyemedigim icin kepekli unya yaptim 1 bardak beyaz un ekledim..yumusacik mis gibi kokan ekmeklerim oldu..alev cok tesekkurler paylastigin icin ...NEHIRSU

    linkwithin

    Related Posts with Thumbnails