14 Mart 2006

Ispanaklı kabak çorbası  

1 Yorum var


Bahar yüzündenmi bilmiyorum ama dün sabah, hiç birşey yapmak gelmiyordu içimden. Aslında ailemi ve arkadaşlarımı özlememinde çok büyük etkisi var. Hele minik canavarlarım, yeğenlerim yokmu burnumda tütüyorlar valla. Sonunda bilgisayar başında oturmaktan sıkıldım ve biraz dolaşmaya çıktım. Hava inanılmaz güzeldi. Üzerleri tamamen tomurcuklanmış ağaçlar hepimiz gibi hasretle baharı bekliyorlardı. Havanın güzel olmasından dolayı herkes sokaklardaydı, yürüyenler, koşanlar.. Herkes deli gibi spor yapıyor burada. İstanbul'da sokaklarda koşan insan görmek biraz zor oluyordu :) Fakat burda hava soğuk-sıcak farketmiyor gecenin 12'sinde bile koşan insanlar var. Bazen bunlar delirmiş diyorum bu saatte koşulurmu :) Ama aslında en güzelini yapıyorlar bende başlasam artık fena olmayacak hani.

Eve döndüğümde saat nerdeyse 5:30 olmuştu ve evde yiyecek hiçbirşey yoktu. Bu saatten sonra da hiç içimden yemek yapmak gelmiyordu. Sonunda bari sıcak bir çorba yapayım diyerek mutfağa girdim. Evdeki malzemeleri karıştırarak değişik bir sebze çorbası hazırladım. Eğer sebze çorbası özellikle brokoli çorbası seviyorsanız bu çorbayıda çok beğeneceğinize inanıyorum. Malzeme miktarlarını isterseniz kendinize göre değiştirebilirsiniz.

Malzemeler

  • 1 büyük soğan
  • 2 orta boy patates
  • 2 adet yemeklik kabak
  • Yarım demet ıspanak
  • 7-8 sap maydanoz
  • 1 yemek kaşığı köri
  • tuz, karabiber

Hazırlanışı

  1. Soğanları 2 yemek kaşığı sıvıyağda, kavurun. Köri ekleyip biraz daha kavurun.
  2. Patatesleri ve kabakları soyup küp küp doğrayıp, soğanlı karışıma ekleyin.
  3. 5-6 bardak tavuk suyununu ekleyin. (isterseniz yarı yarıya su kullanabilirsiniz)
  4. Patatesler yumuşayana kadar pişirin. Yumuşadıklarında içine doğranmış maydanoz ve ıspanakları ilave edin ve yaklaşık 5 dk. daha pişirin.
  5. Tüm malzemeyi pürüzsüz olana kadar rondoda karıştırın.

Afiyet olsun.

1 Yorum var: to “ Ispanaklı kabak çorbası

linkwithin

Related Posts with Thumbnails