16 Mart 2006

YE # 8 Saray Mutfağından Lezzetler  

4 Yorum var



Helvay-i Sabuni

Öncelikle herzaman merak ettiğim ve öğrenmek istediğim Osmanlı Mutfağını, etkinlik için seçen Gülşen'e buradan teşekkürlerimi gönderiyorum. Bence inanılmaz güzel bir etkinlik konusu ve bu sayede unutulmaya yüz tutmuş dünyanın en güzel mutfağını tekrar hatırlama fırsatımız oldu.

Osmanlı yemekleri etkinliğini duyduğumda buradaki tüm kitapçıları dolaştım. Fakat nedense Osmanlı mutfağı ile ilgili bir tane bile kitap bulamadım. Şimdi eminim herkes inanılmaz güzel şeyler yapacaktır. Ben tatlıya düşkün olduğum için ilk aklıma tatlı yapmak geldi ve bulabileceğim tek yer olan interneti araştırdım. Sabah gazetesinde yayınlanan bir yazıdan, Stefanos Yerasimos'un "Sultan Sofraları 15. ve 16. Yüzyılda Osmanlı Saray Mutfağı." adlı kitabına ait olan bu helva tarifini buldum. Değişik bir tatlı aradığımdan hem ismi hemde içindeki malzemesi bana çok farklı geldiği için bu helvayı yapmaya karar verdim. Bu helvanın beyazı, kızılı, sarısı, mavisi sünnet düğünü şenliklerinde yapılırmış. Ayrıca cok uzun süre saklanabiliyormuş. Sadece un helvası ve irmik helvası bilen biri olarak gerçekten farklı ve lezzetli bir helva olduğunu söyleyebilirim.

Malzemeler
  • 200 gr bal
  • 200 gr badem
  • 50 gr nişasta
  • 100 gr tereyağ (aslında 0.5dl susam yağı kullanılırmıs)

Hazırlanışı

  1. Nişasta bir miktar su ile koyu bir kıvama gelene kadar karıştırılır. Sonra balın içine aktarılır ve nişastay iyice eritilir.
  2. Bademler kahve makinasında iyici öğütülür ve ayrı bir kapta bekletilir.
  3. Bal ve nişasta karışımı hafif ateşe konulur sürekli karıştırılar ve koyulaşmaya başlayınca bademler eklenir ve iyice koyulaşıncaya kadar karıştırılır.
  4. KArışıma yavaş yavaş erilişmiş tereyağ eklenir ve macun haline gelene kadar karıştırılır.
  5. Düz bir tabağa alınır ve soğuduktan sonra parçalara kesilir.

Afiyet olsun

4 Yorum var: to “ YE # 8 Saray Mutfağından Lezzetler


  • 3/16/2006 2:30 ÖS  

    ellerine saglik sevgili Alev,tatliyi cok sevdigim icin bende helva ve senbuse arasinda kalmistim ,iyi ki yapmissin ellerine saglik,resmi görünce yapmis ve yemisim gibi hissettim
    sevgiler


  • 3/16/2006 4:47 ÖS  

    Eline saglik Alev, etkinlik sayesinde bilmedigim pek cok lezzetle tanistim. Sevgiler.


  • 3/17/2006 10:22 ÖS  

    Ziyaret ettiginiz ve guzel sozleriniz icin tesekkur ederim arkadaslar.


  • 3/24/2006 7:56 ÖS  

    Harika görünüyor. ilk defa duydum ve gördüm ilk firsatta denecegim. Ellerinize saglik Alev hanim.
    Sevgiler Sonia...

linkwithin

Related Posts with Thumbnails