25 Nisan 2006

Doğum günü Pastası  

4 Yorum var


Bu aralar daha az kalorili ve hafif kekler deniyorum ve elma püresi gerçekten harika sonuçlar veriyor. Bu pastayı da yağ kullanmadan elma püresi ile yaptım. Hem yumuşak, hem kalorisi düşük hemde lezzetli oluyor. Elma püresini hazırlayıp birer ölçü kabı ayırıp ayrı ayrı donduruyorum. Kek yapmadan önce çıkartıp çözülmesini bekliyorum. Tarifte geçen yağ miktarına göre aynı oranda elma püresi koyuyorum. Eğer kuru olmayan hafif ıslak tarzda keklerden hoşlanıyorsanız mutlaka bu yöntemi denemenizi tavsiye ederim.

Elma püresi ( yaklaşık 4 bardak için)

1.5 kilo elma
2-3 yemek kaşığı şeker
3/4 bardak su
1 tatlı kaşığı tarçın

Elmaları rendeleyip seker, tarçın ve su ile bir kapta orta ateşte yaklaşık 30 - 35 dk. pişirin. Ateşten aldıktan sonra 2 tatlı kaşığı limon suyu ekleyin.

Kek Malzemeleri
  • 3 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 3/4 su bardağı süt
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı elma püresi
  • 2 tatlı kaşığı vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 yumurta
  • 3 iyice olgunlaşmış muz (çatalla ezilip püre haline getirilmiş)
  • 4 dilim ananas, küçük kare doğranmış
  1. Fırını 175C' de ısıtın. Unu, karbonatı ve tuzu karıştırıp bir kaba eleyin.
  2. Mikserle şekeri ve yumurtaları iyice karıştırın. Muzu, elma püresini ve ananasları ekleyin.
  3. Unlu karışımı da ilave edip kek kıvamını alana kadar sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Eğer katı kıvamda olursa biraz daha süt ilave edebilirsiniz.
  4. Kek kalıbına boşaltıp ısınmış fırında yaklaşık 40-42 dakika kadar pişirin.

Not: İsterseniz hazır marketten aldığınız kekunu karışımına yine yağ yerine elma püresi ve diğer meyvaları ekleyerek de keki hazırlayabilirsiniz. Yeterli malzemeniz olmadığında çok pratik bir yöntem :)

Pasta İç Kreması (Pastry Cream)

(Yaklaşık 2+1/2 bardak )

  • 2 bardak süt
  • 1/2 bardak şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya (veya 1/2 vanilya çubuğu)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 4 yumurta sarısı
  • 1/4 bardak mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı margarin
  1. Süt ve 1/4 bardak şekeri orta ateşte ısıtın.
  2. Ayrı bir kapta yumurta sarılarını 1/4 bardak şeker ile mixerde çırpın ve kaşık kaşık nişastayı ekleyerek çırpmaya devam edin. İyice yoğun bir kıvama geldiğinde ısınmış sütü azar azar ekleyerek çırpın. Süt sıcak olduğundan yumurtaların pişmemesi için önce yumurtalı karışım ılınana kadar kaşık kaşık sütü ekleyin. Sonra kalan sütü karışıma ilave edin.
  3. Sütlü karışımı ocağa alın ve yaklaşık 2 dk. koyu bir kıvam alana kadar pişirin.
  4. Ocaktan aldıktan sonra margarini ekleyip elektrikli mixer ile 5 dk. daha çırpın ve krema haline getirin.
  5. Kremanın üzerini boşluk kalmayacak şekilde şeffaf folyo ile kapatıp soğuduktan sonra 2 saat dolaba kaldırın.
  6. Bu karışımı isterseniz 2 gün boyunca dolapta saklayabilirsiniz.

Not: Bardak ölçüsü Amerikan cup ölçüsü olarak ( bakınız ) verilmiştir.

Üst Kreması (Whipped Cream)

  • 2 bardak krema (heavy cream)
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı vanilya

İnce uzun bir kaba malzemeleri koyup el mixeri ile katı bir krema haline gelene kadar çırpılır.

Pastanın Hazırlanması

  1. Kek, soğuduktan sonra ince bir sağlam dikiş ipliği ile ortadan iki parçaya ayırın. İplik kekin çok kolayca ve düzgün bir şekilde ortadan kesilmesini sağlıyor. Bıçaktan daha kullanışlı bir yöntem.
  2. Arasına pasta kremasını sürün. Diğer kek parçasını üstüne kapatın. Üstüne geri kalan pasta kremasını sürün ve kenarlarını krema ile şekillendirin. Ananas ile isterseniz üzerini süsleyin. Ben önce krema ile bir sıra halinde motifli şerit çektim. Sonra pasta kremasını yaydım. Sonra tekrar kalan boşlukları düzelterek bir sıra daha krema ile şekillendirdim. Üzerine ise minik uzun çubuk şeklinde ananas parçaları kesip süsledim.

4 Yorum var: to “ Doğum günü Pastası


  • 4/26/2006 5:59 ÖS  

    alev'cim pasta cok guzel gozukuyor. cok ugrasmissin. ellerine saglik.

    bu arada bugun senin ilk tariflerinden olan dereotlu kurabiyeyi yaptim. yalniz evde mahlep yoktu. ama yine de harika oldu. cok tesekkurler.


  • 4/27/2006 1:41 ÖÖ  

    BU GUZEL DOGUM GUNU PASTASİNİ GORUNCE İNANAMADİM.ELİNE SAGLİK.HARİKA GORUNUYOR.CANİM BU GUNUNU İLK BEN KUTLAMAK İSTEDİM.DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN.İYİ Kİ DOGDUN VE İYİ Kİ BENİM KARDESİMSİN CANİMSİN BİTANEMSİN.SAGLİKLİ MUTLU VE SEVDİGİNLE BERABER UZUN YİLLAR DİLİYORUM.SENİ COK SEVDİGİMİ SAKİN UNUTMA.COCUKLARIM BENİM HERSEYİM BİLİYORSUN.BİR O KADAR DA SEN.....


  • 4/28/2006 10:36 ÖÖ  

    süper görünüyor. yumyum : )


  • 5/07/2006 9:45 ÖÖ  

    Değişik tariflerle dolu bir site ne hoş!
    Emeğinize sağlık sevgili Alev...

linkwithin

Related Posts with Thumbnails