05 Haziran 2006

Çikolatalı Tart  

2 Yorum var


Çikolata delisi olduğumu sanırım artık herkes biliyor :) Eğer canım deli gibi tatlı çekiyorsa mutlaka çikolatalı bir şeyler yapıyorum. Ancak bu şekilde tatlı krizimi yatıştırabiliyorum. İşte bu tatlıda yine böyle bir kriz durumunda yapıldı ve iyiki yapmışım diyorum. Tarif, televizyonda yayınlanan yemek kanallarından birine ait. Tarifte biraz değişiklikler yaptım. Özellikle tabanı farklı yapılıyordu ve bana biraz fazla ağır geleceğini düşündüğüm için klasik cheesecake tabanı gibi hazırladım. Yapımı hakikaten cok basit ama baştan söylemeliyim eğer bir çikolata delisi değilseniz bu tart size biraz ağır gelebilir. Ama benim için tam ideal lezzette olmuştu.

İtalyan mutfağına ait bir tarif olduğu için kreması Ricotta peyniri ile hazırlanıyor. Rıcotta peyniri bizim klasik tatlı lor peynirimize benziyor. Bu yüzden rahatlıkla ricotta yerine lor peyniri kullanabilirsiniz. Birde ben yaparken krem peynirini son anda eklediğim resimdeki minik beyaz noktalar oluştu. Sizde sakın benim gibi unutmayın :)

Malzemeler

  • 3/4 bardak seker
  • 1/2 bardak su
  • 1 bardak damla cikolata ( 200gr)
  • 3/4 bardak Ricotta peyniri (tatlı lor peyniri)
  • 85 gr krem peynir
  • 1 yumurta
  • 3 yumurta sarısı

Tabanı

  • 1 paket Eti burçak (veya graham kraker)
  • 2 yemek kaşığı margarin

Hazırlanışı

  1. Fırını 175 C (350F) ısıtın.
  2. Margarini eritin ve burçak birküviler ile rondoda karıştırın. Tart kalıbının içine bu karışımı döküp sıkıca bastırın , cheesecake tabanı gibi hazırlayın. Fırında 5 dk. pişirin. (İsterseniz buzluğa da koyabilirsiniz)
  3. Kreması için önce 3/4 bardak su ve şekeri, şeker eriyene kadar ocakta kaynatın.
  4. Benmari usulü çikolataları eritin. Ayrı bir kapta Ricotta ve krem peynirini blender ile veya mutfak robotunda krema haline gelene kadar karıştırın. Yumurta ve yumurta sarılarını tek tek herseferinde karıştırarak ekleyin ve iyice karışmalarını sağlayın.
  5. Eritilmiş çikolatayı ekleyin ve azar azar şekerli suyuda karıştırarak ekleyin.
  6. Kremayı hazırlanan tart kalıbına aktarın ve önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30dk. pişirin. Süre yeterli geliyor soğuduktan sonra çikolata katılaşacaktır.

Afiyet olsun.

2 Yorum var: to “ Çikolatalı Tart


  • 6/09/2006 9:14 ÖÖ  

    Alev'cigim,
    Cok guzel olmus, ellerine saglik.
    Beyaz goruntulerde hos durmuslar, hic onemi yok bence:)) Afiyet olsun..

    Chili tarifini de deneyecegim mutlaka, ben cok severim. Pekmek bizim bildigimiz mi yoksa gercek molases mi olacak? Aralarinda fark var sanirim, degil mi??


  • 6/09/2006 1:34 ÖS  

    Hanife'cim sagol. Valla benim icinde onemi olmadi bittiginde :)
    Bu arada ben molases yerine hep bildigimiz Pekmez kullaniyorum. Tadi ayni hem bizimkisi bence daha lezzetli :)

linkwithin

Related Posts with Thumbnails