19 Haziran 2006

YE# 11: Somon Şiş  

5 Yorum var



Balığı çok severim ama tek koşul kılçıksız balık olması. Kılçıklı balığı yemeğe çalışırken ya balık ziyan oluyor yada benim bütün balık zevkim kayboluyor. Balık kılçığı ağzıma geldiğinde herşey tamamen kopuyor diyebilirim. Buyüzden minik kılçıklı balıkları özellikle Hamsi balığını yiyemiyorum. Burada ise eskisinden daha fazla balık yediğimi söyleyebilirim. Çünkü kılçıksız balık seçeneği çok daha fazla :) Ama yeni tutulmuş tazecik balığın muhteşem lezzetini bu okyanus balıklarında bulmanız tabiki imkansız. Eğer Palamut zamanı İstanbul'da isem işte ozaman harika oluyor, doya doya yiyebiliyorum.

Sevgili Bezen bu ayın konusunu balık seçince biraz zorlandım diyebilirim. Çünkü çok fazla balık seçeneğim yoktu. Buyüzden buraya geldikten sonra en fazla yediğimiz somon balığını tercih ettim. Yapımı çok basit ve zahmetsiz.

Malzemeler

  • Somon balığı
  • Ananas
  • Yeşil biber
  • Domates
  • Karides

Çöp şişe istediğiniz sırayla malzemeleri diziyorsunuz. Sonra mangalda balıklar hazır olana kadar pişiriyorsunuz. Yalnız Somon balığının fazla pişirilmemesi gerekiyor. Yoksa çok yavan bir tadı oluyor. İşte hepsi bukadar. Ne kadar kolay değilmi :)

Afiyet olsun.

5 Yorum var: to “ YE# 11: Somon Şiş


  • 6/19/2006 10:16 ÖÖ  

    alev'cim baliktan daha saglikli ne var dimi? hem rejim icin hem saglik icin mukemmel birsey.

    biz de burda en cok somon tuketiyoruz. ama bu sekilde hic denememistim. cok guzel bir fikir. ananas da cok yakismistir somon'a.

    mangal yerine izgara da olabilir mi?


  • 6/19/2006 12:48 ÖS  

    Alev ben de burada somonla tanıştım. Pişirmesi kolay ve kokusu nerdeyse yok. O yüzden hoşuma gidiyor. Eline sağlık,şişler güzel olmuş:)


  • 6/20/2006 9:48 ÖÖ  

    Alevcim iyiki cansel sayesinde biraraya geldik ve ben sitenin varligindan haberdar oldum:)

    hersey cok guzel gorunuyo, eminim benim acemi mutfagima cok seyler katacagim senin sitenden

    Ayrica somon baligi cok guzel gorunuyo birgun kesin denemeliyim

    Sevgiler


  • 6/21/2006 2:59 ÖS  

    Somon iste ananasi ilk kez goruyorum. Jambonlu pizzada ya da salatalarda gormustum ama siste ilk kez. Nasil oluyor tadi Alev?
    sevgiler....


  • 6/26/2006 3:43 ÖS  

    Cansel, tabiki izgarada da olur canim.

    Behiye
    Tesekkur ederim canim.

    Elcin,senin nekadar hamarat oldugunu biliyorum. Azicikda olsa birseyler katacagima inaniyorsan ne mutlu bana.

    Hanife
    Mutlaka dene derim. Inanilmaz lezzetli oluyor. Ben her mangalda mutlaka Ananaz da yaparim. Lezzeti cok guzel , somon ilede harika oluyor.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails