22 Kasım 2006

Biscuit  

6 Yorum var


Makınamdaki sorun yüzünden bir türlü tarifi yayınlayamadım. Bugün inşallah sorunu çözebilirsem sizlere buralara özgü bu yumuşacık güzel tarifi yazacağım. Tarifi hemen yayınlayacağım demiştim ama bir türlü fırsatım olmadı. Sonunda bu sabah erkenden kalktım ve tam zamanıdır diye bilgisayarın başına geçtim.

İlk defa biscuit 'i İstanbul'da Kentucky Fried Chicken'da yemiştim. Her gittiğimde mutlaka alırdım. Mis gibi yumuşacık lezzette olurlardı. Biscuit'in bir çok farklı tarifi var aslında. Krema ile yapılanlar, buttermilk ile yapılanlar veya daha fazla yağ kullanılarak yapılanlar. Ben çok yağlı tarifleri sevmediğim için en hafif ve yapımı son derece kolay olan bu sütlü tarifi daha çok severek yapıyorum.
İşte tavuklu veya etli yemeklerin yanında sunabileceğiniz yumuşacık lezzetli bir tarif.

Malzemeler

Adet : 8 adet
Hazırlanma süresi : 35 dk.


1 cup = Su bardağı (240 ml)

  • 2 +1/2 cup Un (All purpose)
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 yemek kaşığı tuz
  • 113 gr. soğuk tuzsuz margarin (1 stick)
  • 1 cup süt
  • 1/2 cup rendelenmiş chedar peyniri
Hazırlanışı
  • Fırını 187 C ( 375F) ısıtın.
  • Un, kabartma tozu, şeker ve tuzu ayrı bir kapta karıştırın. Soğuk margarini ufak parçalara ayırın ve unlu karışıma elinizle yada varsa hamur parçalama (pasrty cuttter) aleti ile iyice yedirerek ekleyin.
  • Sütü yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. En son olarak rendelenmiş peyniri ekleyerek unlanmış bir yüzeyde 1 parmak kalınlığında açın ve su bardağı veya varsa özel kalıplarınız ile yuvarlak kesin.
  • Yağsız kağı serili tepsiye aralıklı olarak dizin ve üzerlerine eritilmiş margarin sürün.
  • Altın rengi olana kadar yaklaşık 25 dk. önceden ısıtılmış fırında pişirin. Ilık servis edin.
Afiyet olsun

Alev

6 Yorum var: to “ Biscuit


  • 11/22/2006 1:08 ÖS  

    Alev ben merakla bekliyorum:)
    Cok guzele benziyor ?
    Figen


  • 11/26/2006 12:00 ÖÖ  

    Alevciğim tarifi bekliyorum, biscuitlere bayılıyorum çünkü:)


  • 11/27/2006 10:13 ÖÖ  

    Sevgili Alev,Biscuitlerde hep mısır unu tadı alıyordum.Yokmuş.Sağol tarif için.Hemen yapmalı....


  • 11/27/2006 11:30 ÖÖ  

    Alevciğim, Red Lobster'da böyle biccuıtler var peynirli ve ben onları da cok seviyorum. Deneyeceğim tarifini, ellerine sağlık.


  • 12/01/2006 12:53 ÖS  

    Arkadaslar
    Umarim begenerek yersiniz ve beni hatirlarsiniz :)


  • 7/15/2007 7:45 ÖÖ  

    yaw bikerede yaptık yedik güzel tarif diyin ..

linkwithin

Related Posts with Thumbnails