23 Mart 2007

Beyaz Ekmek  

5 Yorum var


Dun annemleri yolcu ettik. 1.5 ay ne cabuk gecti anlamadim bile. Eve geldigimizde ev nasil bos gorundu anlatamam. Her sabah Selin'i anneannesinin yatagina gotururdum. Bu sabah odalarina girdigimde icimi inanilmaz bir huzun kapladi sormayin. Hemen telefona sarildim. Simdiden onlari ozledim bile. Annecim olmasaydi ne yapardim bilmiyorum.
Annem nerdeyse evde bana hicbir is yaptirmadi. Fakat Turkiye deki gibi hemen yanimizda bakkal olmadigi icin ozellikle ekmek ve yogurdu ben yapiyordum. Evlenmeden once mutfaga pek girmezdim. Sadece annemin misafirlerine severek kek - pasta yapardim. Buyuzden Babam'i en fazla sasirtan seyler yaptigim ekmekler ve yogurt oldu. Babam ozellikle yogurt konusunda cok secicidir ve yaptigim yogurtlarin inanilmaz oldugunu soylediginde gururlanmadim desem yalan olur. Belki ileriki gunlerde yogurdu nasil yaptigimida tarif ederim.

Peki simdi neden bu ekmek tarifini veriyorum diye dusunebilirsiniz. Beyaz bildigimiz klasik bir ekmek. Ama babacim bu ekmege bayildi :) Aslinda biz genelde beyaz ekmek yemeyiz. Babamin sadece beyaz ekmek yedigini bildigim icinde arasirada olsa bu lezzetli ekmegi yapmistim. Hem cok lezzetli oluyor hemde inanilmaz kabariyor. Buyuzden hem sizlerle paylasmak hemde arsivimde yeralmasini istedim. Iste tarif, haydi afiyet olsun.

Sevgiyle kalin.


Malzemeler
  • 1 + 1/4 bardak su
  • 3 + 1/4 bardak un
  • 1 +1/2 tatli kasigi tuz
  • 1 yemek kasigi seker
  • 1 yemek kasigi sut tozu
  • 2 yemek kasigi tereyag
  • 1 tatli kasigi instant toz maya

Hazirlanisi

Ekmek makinasina once suyu ardindan tum kuru malzemeleri sirayla koyun. 1 somun ekmek ayarini yapip basit (Basic) ayarda pisirin.

Afiyet olsun

5 Yorum var: to “ Beyaz Ekmek


  • 3/25/2007 11:56 ÖÖ  

    Sevgili Alev,
    Allah kavustursun. Cok zor oldugunu tahmin edebiliyorum, ayrica da sana cok kolay gelsin bebesinle.
    Ekemekler icin de ellerine saglik.
    sevgiler


  • 3/27/2007 12:29 ÖÖ  

    Merhaba Alev'cigim,
    Oncelikle Allah kavustursun canim tekrar gelecek sefere. Anliyorum seni insanlarin ailesinden ayrilmasi kadar zor bisey olmadigini ben de CA. ya 6 sene once gelince anladim. Havaalanindan donerken bile eve, insanin icinde sizi oluyor. Ama ne yapalim kader bu iste ve Allah daha buyuk ayriliklar vermesin hepimize, hele de bizler gibi gurbetcilere .. Bu arada Selin bebek de iyi anladigim kadariyla , masallah diyorum.
    Ben senin tariflerini yapan biri olarak, bu beyaz ekmegi de deneyecegim en kisa zamanda.Her ne kadar bizler de pek beyaz ekmek yememize ragmen, deneyecegim ama bunu. Cok tsk. ederim Alev'cigim yaptigimda sana yorum birakacagim, her zamanki gibi :)
    Sevgilerimle sana ve kolayliklar diliyorum bebisle:)


  • 4/05/2007 1:49 ÖÖ  

    Aybike, cok tesekkur ederim.
    Tulincim
    Gercekten hic kolay degilmis. Benim ailem ilk defa gelmisti onlari ugurlamak gercekten cok zor oldu benim icin. Umarim ekmegide begenirsin. Gecen gun cok farkli birkmek yaptim mutlaka yazacagim siteye. Onu kesinlikle denemelisin.
    Sevgiler


  • 4/05/2007 6:13 ÖÖ  

    Alev
    Allah kavuştursun :=)


  • 4/07/2007 12:36 ÖÖ  

    Merhaba Alev'cigim tekrar,
    Bugun hafta sonu ya, rahatca bugun mutfagimda pisirdim durdum gun boyunca:)) Ve aksam yemegi icin ekmegi yaptim:) Gayet de guzel oldu, puf puf ici , esim ve oglumda cok begendiler. Zaten ekmekcidir onlar:) Tekrar sagol canim paylastigin icin.. Bu arada o bahsettigin ekmegi tarif verdiginde mutlaka denerim, cunku degisik biseyler yapmasini ve de lezzet yakalamasini severim. canim bu arada uzulme lutfen, insallah tekrar en kisa zamanda bir arada olabilmenizi dilerim. Benim annem ve babam 6 senedir hic gelmediler buraya, uzunca bir trip malum korkuyorlar iste:(( Ama Allah buyuk insallah bir gun gelmek nasip olur onlara da.
    Sana en guzel dileklerimi yolluyor ,Selin bebeisi de benim icin saril ve kokla canim:)
    Tulin

linkwithin

Related Posts with Thumbnails