24 Ocak 2008

Badem'in Dayanılmaz Lezzeti  

3 Yorum var

Geçen hafta aylık alışverişimizi yapmak için (Metro gibi) markete gittik. Küçük bir kitap satış bölümü var ama genelde azda olsa güzel kitaplar getiriyorlar. Bende her gittiğim zaman mutlaka buraya uğrar kitapları tek tek incelerim. Tabii bazen ipin ucunu kaçırıyorum eşim artık yeter hadi gidelim demeye başlıyor :)

Bu hafta da Joanne Farrow ve Cathrine Atkinson 'a ait tariflerinde bulunduğu bir kaitap buldum. Aslında böyle karma tariflerin olduğu kitaplardan pek hoşlanmam. Ama içerisinde o kadar göze hoş gelen kurabiyeler vardı -ki dayanamadım aldım. Her gün 1 tane yapsam 1 senede bitiremem sanırım bu kitabı. Ama hepsinin güzel olup olmayacağına emin değilim. Şansımı ilk olarak bu kurabiyelerde denemeye karar verdim ve sonuç gerçekten başarılıydı. Mis gibi kokan ve ağızda dağılan kurabiyelerim oldu. Şekeri bence biraz daha az konulabilir. Yağ miktarı önce biraz gözümü korkuttu ama sonuçta lezzeti ve ağızda dağılmasını sağlayan da, yağın miktarı. Buyüzden sizinle de bu güzel narenciye damlasını paylaşmak istedim. Afiyetle yiyip beni hatırlarsınız inşallah :)



Narenciye Damlası
(20 adet)

Malzemeler

  • 170 gr. tereyağ
  • ¾ bardak şeker
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 2 yumurta sarısı
  • ½ bardak badem unu
  • 2 bardak un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  1. Fırını 165°C (325°F) ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
  2. Yağ ve şeker iyice çırpılıp içine limon ve portakal kabuğu rendeleri ilave edilir. Ardından yumurta sarıları ilave dilip iyice karıştırılır.
  3. Kabukları soyulmuş ve rondoda un haline getirilmiş olan badem, un ve kabartma tozu eklenir. Yumuşak bir hamur elde edilir.
  4. Hamur 20 adet ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılır. Yuvarlak şekil verilir ve ortalarına parmakla bastırılarak çukur açılır. İçlerine çok az portakal reçeli konulur.
  5. Kurabiyeler süt ile ıslatılıp badem veya antep fıstığı ile süslenir.
  6. Önceden ısıtılmış fırında hafif altın rengini alana kadar yaklaşık 30 dk. pişirilir. Pişme süresi fırına göre değişebilir buyüzden yanmaması için kontrol edebilirsiniz.
Afiyet olsun

3 Yorum var: to “ Badem'in Dayanılmaz Lezzeti


  • 2/09/2008 5:58 ÖS  

    ay ben bayıldım hepsine


  • 5/03/2008 9:12 ÖÖ  

    bu tarifi 2 sefer ust uste denedim ama ikiside ayni sonuc verdi. receller kurabiyelerin ustunde dagildi. sizinkisi nasil boyle kalabildi??


  • 5/03/2008 9:17 ÖÖ  

    Sevgili isimsiz
    Oncelikle recel yerine marmelat kullandim. Daha kati oldugu icin sulanmiyor ve dagilmiyor. Birde kurabiyelere uzerine parmagimla bastirdim ve cukurlastirdim. Cukuru fazla doldurmadim ki tasmasin. Umarim yardimci olabilmisimdir.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails