26 Ocak 2008

Limon Kremalı Kivili Tart  

4 Yorum var

Bu aralar inanılmaz derecede kendimi bıraktım. Canım hiçbirşey yapmak istemiyor. Minik kızımla bütün gün tembel tembel oturup oyun oynuyoruz. Belki havaların soğuk olması yüzünden evden çıkmıyor olduğumuz için, belki de buralarda biraz kendimi yalnız hissetmem bilemiyorum. Bloguma eski heyecanı bile duymaz oldum..Gelen yeni ziyaretci sayısı hergün artıyor olmasına rağmen beni devamlı ziyaret eden arkadaslarımı ve yorumlarını özledim. Eşim yazılacak bir yığın tarifin var neden yazmıyorsun dedi geçen akşam. "Bilmem" dedim, "istediğim gibi değiller". Bu ruh halim hiçde iç açıcı değil.

Bugün hava çok soğuk olmasına rağmen giydirdim miniğimi evin arkasındaki kütüphane'ye gittim. İyikide gitmişim. Aylardır oturduğum kabahatmiş. Ufak ama çok güzel bir kütüphane. Belirli günlerde etkinlikler bile yapıyorlarmış. Hatta ay sonunda pijama gecesi düzenliyorlarmış. Miniklerinize pijamalarını giydirin, öykülerinizle gelin. Sıcak süt ve kurabiyeler bizden.. Çok şirin dimi. Gitmişken giriş kartıda aldım. Yemek kitapları bölümü de beklediğimden genişti. Hatta 2 tane beğendiğim şefin kitabını bile aldım.

Genelde böyle ruh halimi anlatan yazılar yazmamaya çalışıyorum ama bugün paylaşmak istedim. Neyse dahada içimiz kararmadan bu yazıyı bir tatlı tarifi ile noktalandırayım bari.

Sevgiyle kalın. İyi hafta sonları dilerim.

Alev



Malzemeler


Tart Hamuru (Pate Sucre)

  • 113 gr. tuzsuz, soğuk, minik küpler halinde kesilmiş tereyağ
  • 50 gr. şeker
  • 200 gr. Un
  • 1 büyük yumurta
  • bir fiske tuz
  1. Rondo'ya yağı ve şekeri koyup şeker yağ ile özdeşene kadar karıştırın. Ardından tuzu ve unu ekleyip yine karıştırın.
  2. Makina çalışırken yumurtayı ekleyin ve biraz daha karıştırın. Karışım kırıntılı bir şekil alacaktır. Şeffaf folya arasında tart hamurunu elinizle yogurun. Ve sarıp yaklaşık 30dk. dolaba kaldırın. Bu hamuru dolapta 1 hafta buzlukta 1 yıl saklayabilirsiniz.
  3. Dolaptan çıkarttığınız hamuru yine şeffaf folya arasında tart kalıbınızın genişliğinde oklava ile açın ve kalıba yerleştirin.
  4. Kalıbın üzerine yağsız kağıt koyup fasulye taneleri yerleştirin. Önceden ısıtılmış 218ºC (425ºF) fırında 5 dk. pişirin. Fırının ısısını 190ºC (375ºF) düşürün ve tekrar 15-20 dk. pişirin. Eğer yağlı kağıdın altında kalan parça hala yapışkan ve pişmemiş gürünüyorsa tekrar 10dk. daha pişirin. Benim tartım hiç sorunsuz 20dk. içinde pişmişti.
Yoğun Limon Kreması
  • 2 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
  • 4 yumurta sarısı
  • 150 gr. şeker
  • 2 adet limonun suyu (süzülmüş)
  • 57 gr. tuzsuz tereyağ
  • bir tutam tuz
  1. Ufak bir sos tenceesinde yumurta sarılarını ve şekeri mixer ile çırpın. Limon suyunu, yağı ve tuzu ekleyin. Düşük ısıda, tahta kaşıkla karıştırarak , akıcı ama yoğun bir kıvama gelene kadar pişirin.
  2. Mat renkli ve baloncuklar çıkana kadar pişirip ocaktan alın ve süzgeçten geçirin.
  3. Limon kabuklarını ekleyip yavaşça karıştırın ve soğumaya bırakın.

Tartın Hazırlanışı
  1. Soğuyan tartın üzerine limon kremasını dökün. Üzerine ince ince dilimlenmiş yaklaşık 5 adet kiviyi dizin ve kremanın tamamını kaplayın.
  2. Glazür için, 1 yemek kaşığı limon suyu + 1 yemek kaşığı su+1.5 yemek kaşığı şeker ve yarım tatlı kaşığı nişastayı ocakta şeker eriyene kadar kaynatın.
  3. Kivilerin üzerine hazırladığınız sıvıyı sürün ve servis yapmadan önce en az 1 saat dolaba kaldırın.

Rose Levy Beranbaum "The Pie and pastry bible" kitabından uyarlanmıştır.

4 Yorum var: to “ Limon Kremalı Kivili Tart


  • 1/26/2008 1:06 ÖÖ  

    Ellerine saglik Alev'cigim, manzara muhtesem,cok guzel olmus. Guzel bir hafta sonu diliyorum.

    Sevgiler.


  • 1/29/2008 3:56 ÖÖ  

    SEVGİLİ ALEV
    tarifin çok hoş.limon tadını hisseder gibiyim. kremada süt yok yanlış anlamadımm değil mi


  • 1/31/2008 1:42 ÖS  

    Alev'ci�im,
    Badem ezmelerine b�rakt�n yorumu
    g�r�nce nas�l mutlu oldum anlatamam.
    Uzun zamand�r sessizce ve zevkle takip etti�im Alev beni ziyaret etmi�, hem de badem ezmelerini �ok be�enmi�.�ok te�ekk�r ederim.
    Mutfak Akademisi kadar g�zel �eyler �retemesem de (O teknikleri anlatman nas�l i�ime yaram�t�kendi �ap�mda bir�eyler yapmaya �al�yorum.
    L�tfen kendini yaln�z hissetme oralarda. Sadece bir t�k uzakl�ktay�z, �yle de�il mi?
    O yeni ald�n kitaptan be�endi�in tarifleri bizlerle payla��rsan �ok mutlu olurum.Tariflerinizin uygulanmad�n� d�nme. Be�enerek yapt�klar�m� ya resimlemedi�im i�in, yada resimlerini be�enmedi�im i�in yay�nlam�yorum.
    �n�allah daha g�zel foto�raflar �ekti�imde hepsini yay�nlar�m.

    �stanbul'dan kucak dolusu sevgiler,


  • 2/01/2008 9:06 ÖÖ  

    Aybike saol canim begenmene sevindim.

    Pelin sut yok canim. Buyuzden yogun bir limon tadi ve kokusu var.

    Isilcim
    Ne tatli yamissin. Nasil moralimi duzelttin canim benim. Tesekkur ederim.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails